The Co-operators new iPhone App puts claims reporting in the palm of your hand

en fran�ais

GUELPH, ON, Oct 6 2010 – The Co-operators today launched Mobile Assist, an iPhone application that enables clients to submit home and auto insurance claims using their iPhone, iPad or iPod Touch. The free application, which can be downloaded from the Apple Store at www.apple.com, provides a new option for clients to interact with their insurance company on their own terms.

After downloading the Mobile Assist, clients can input their basic home and auto insurance information into their profile so that it’s readily available should they need to submit a claim. The application will guide them through the process, prompting them to provide the necessary details. The claim will then be submitted directly through a secure transmission, along with photos taken with their device. Alternatively, they may select the one-touch dialling option to speak to a Co-operators representative and submit their claim over the phone.

“Canadians are leading increasingly fast-paced lives. Whether our clients want to drop by an agent’s office, phone us or deal with us online, they should – and do – have the choice,” said Kathy Bardswick, president and CEO of The Co-operators. “Co-operators Mobile Assist puts claims reporting in the palm of their hand.”

The application can be used by home and auto insurance clients of Co-operators General Insurance Company throughout Canada. Claims can also be submitted through local Co-operators agents, online at www.cooperators.ca, and by calling 1-800-NU-CLAIM or, in Quebec, 1-877-594-COOP.

Admob, an agency that tracks Internet traffic from mobile devices, reported in February 2010 that iPhones accounted for 80 per cent of all online activity from smartphones in Canada. In addition to all versions of the iPhone, Mobile Assist is also accessible on all versions of the iPad and iPod Touch.

About Co-operators General Insurance Company

Co-operators General Insurance Company is a leading Canadian-owned multi-product insurance company with more than $5 billion in assets and 487 exclusive agents serving communities throughout Canada. Co-operators General is part of The Co-operators Group, a national group of companies owned by 47 Canadian co-operatives, credit union centrals and like-minded organizations. It is well known for its community involvement, its commitment to contributing to a more sustainable tomorrow, and is listed among the 50 Best Employers in Canada.


Gr�ce � une nouvelle application iPhone de Co-operators, la d�claration d’un sinistre repose au creux de votre main.

in English

GUELPH, ON, le 6 oct. 2010 – La soci�t� Co-operators a lanc� aujourd’hui Assistance mobile Co-operatorsMC, une application qui permet � ses clients d’utiliser leur iPhone, leur iPad ou leur iPod Touch pour pr�senter une demande de r�glement d’assurance auto ou habitation. Cette application gratuite, � t�l�charger de la boutique Apple Store, offre aux clients une nouvelle option pour communiquer avec leur soci�t� d’assurances.

Apr�s avoir t�l�charg� l’application Assistance mobile Co-operatorsMC, le client peut entrer dans un profil l’information de base sur sa r�sidence et son v�hicule; son profil est ainsi d�j� accessible s’il doit pr�senter une demande de r�glement. L’application le guidera tout au long du processus, l’invitant � fournir les d�tails n�cessaires. Sa demande de r�glement sera ensuite transmise en direct gr�ce � un protocole s�curis�, en m�me temps que les photos qu’il aura lui-m�me prises. S’il pr�f�re, il peut cliquer sur la touche de composition pour parler � un repr�sentant de Co-operators et pr�senter sa demande par t�l�phone.

� La population canadienne vit � un rythme de plus en plus effr�n�. Que nos clients pr�f�rent passer au bureau d’un agent, nous appeler ou communiquer par Internet, ils devraient pouvoir faire un choix – et ils le peuvent �, indique Kathy Bardswick, pr�sidente et chef de la direction de Co-operators. � Gr�ce � Assistance mobile et � Co-operators, la d�claration d’un sinistre repose au creux de votre main �.

L’application est offerte � tous les titulaires canadiens d’une assurance auto ou habitation de La Compagnie d’assurance g�n�rale Co-operators. Toute demande de r�glement peut aussi �tre pr�sent�e � un agent Co-operators, en ligne au www.cooperators.ca ou par t�l�phone aux 1-800-682-5246 ou 1-877-594-COOP (au Qu�bec).

Admob, une soci�t� qui fait le suivi de l’activit� Web des appareils mobiles, a rapport� en f�vrier 2010 que le syst�me d’exploitation iPhone est responsable de 80 % de l’activit� Web des t�l�phones intelligents du Canada. L’application Assistance mobile peut �tre utilis�e sur tous les appareils iPhone, mais aussi sur tous les iPad et les iPod Touch.

� propos de La Compagnie d’assurance g�n�rale Co-operators

De propri�t� exclusivement canadienne, La Compagnie d’assurance g�n�rale Co-operators est un chef de file de l’assurance multiproduit; elle g�re des actifs de plus de cinq milliards de dollars et ses 487 agents exclusifs desservent les collectivit�s canadiennes. La Compagnie d’assurance g�n�rale Co-operators fait partie du Groupe Co-operators, un regroupement national de soci�t�s appartenant � 47 coop�ratives, centrales de caisses populaires et autres organisations du Canada partageant les m�mes valeurs. Elle est reconnue pour son engagement envers la collectivit� et la cr�ation d’un monde plus durable et figure sur la liste des 50 employeurs de choix au Canada.

iPhone est une marque d�pos�e de Apple Inc.