Allstate Insurance Company strengthens relationship with customer by enhancing distribution model

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MARKHAM, ON, July 24 2007 – Mike Donoghue, President and CEO of Allstate Insurance Company of Canada unveiled the new Allstate Insurance Agency that will be used to sell and distribute Allstate insurance products.

“Allstate has been a very successful property and casualty insurer in Canada for over a half a century, but we have reached a fork in the road,” Donoghue said. “If we are going to continue to deliver on the high-quality customer service that our customers have come to expect and deserve, as well as meet our business goals and remain competitive then we must chart a new course.”

Allstate is redesigning the look and feel of its Neighbourhood Agent Offices and they will be deployed in strategic locations that are more highly visible and accessible. The new offices will create a consistent delivery model that will enhance a customer’s experience with Allstate by providing access to a team of experienced and knowledgeable Allstate agents who will each be accountable for managing specific aspects of a customers needs.

“Allstate is embarking down an exciting new path that will enhance our agent distribution model in order to better respond to customer expectations and to the demands of a changing marketplace,” said Christianne Dostie, Vice President of Allstate. “We are building on the “You’re in Good Hands” legacy by strengthening the relationship with our customer and enhancing the level of service they receive by providing access to a team of experienced and knowledgeable Allstate agents,” Dostie said.

The first new Allstate Insurance Agency is expected to be rolled out in Quebec in the fall of 2007. Additional Allstate Insurance Agency offices are expected to be opened in Nova Scotia and New Brunswick in the first quarter of 2008 and in Ontario and Alberta throughout 2008.

“The competitive landscape of the insurance marketplace has shifted subtly but significantly over the past couple of years and Canadian consumers deserve an insurance delivery system that is responsive to their needs. Competition is fierce and companies continue to re-evaluate their current position in the market and are taking actions which will further change our industry in the future. Allstate will be on the leading edge of the evolving marketplace,” Donoghue added.

Allstate Insurance Company of Canada produces and distributes home and auto insurance products right across Canada. The “Good Hands Network” enables consumers to contact Allstate through one of our 470 exclusive community-based agents, directly on-line at www.allstate.ca, and through the Customer Contact Centre at 1-800-ALLSTATE.


Allstate, compagnie d’assurance renforce sa relation avec la client�le en am�liorant son mod�le de distribution

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MARKHAM, ON, le 24 juillet 2007 – Mike Donoghue, pr�sident et chef de la direction d’Allstate du Canada, compagnie d’assurance, a d�voil� le nouveau mod�le d’agences qui sera utilis� pour vendre et distribuer les produits d’assurance d’Allstate.

“Allstate est un assureur de dommages qui a connu beaucoup de succ�s au Canada depuis plus d’un demi-si�cle, mais la compagnie est maintenant � un carrefour, explique M. Donoghue. Si nous voulons continuer d’offrir un service de premier ordre, que nos clients m�ritent et auquel ils sont en droit de s’attendre, tout en atteignant nos objectifs d’affaires et en demeurant concurrentiel, nous devons emprunter une nouvelle voie”.

Allstate red�finit l’aspect et l’ambiance de ses bureaux d’agents de quartier. Ceux-ci seront situ�s dans des endroits strat�giques, qui sont plus faciles d’acc�s et qui se remarquent plus ais�ment. Le nouveau mod�le de distribution, qui donnera acc�s � une �quipe d’Agents Allstate exp�riment�s o� chacun sera responsable de la gestion d’aspects pr�cis des besoins des clients, favorisera une offre de services uniforme et am�lior�e.

“Allstate s’engage sur une nouvelle voie passionnante qui am�liorera la distribution de ses produits et services de fa�on � mieux r�pondre aux attentes du client et aux exigences d’un march� en constante �volution, note Christianne Dostie, vice-pr�sidente d’Allstate. Nous misons sur tout ce que nous a l�gu� notre philosophie “Vous �tes en bonnes mains” pour renforcer la relation avec les clients et am�liorer la qualit� des services qu’ils re�oivent en leur donnant acc�s � une �quipe d’Agents Allstate exp�riment�s”, ajoute Mme Dostie.

Le premier coup d’envoi de ce nouveau mod�le d’agences aura lieu au Qu�bec durant l’automne 2007. D’autres bureaux seront ouverts en Nouvelle-Ecosse et au Nouveau-Brunswick au premier trimestre de 2008, ainsi qu’en Ontario et en Alberta tout au cours de 2008.

“Le march� de l’assurance a chang� de fa�on subtile mais importante ces derni�res ann�es et les consommateurs canadiens m�ritent qu’on r�ponde � leurs besoins. La concurrence est f�roce. Les entreprises continuent de r��valuer leur position sur le march� et prennent des mesures qui transformeront encore plus notre secteur dans les ann�es � venir. C’est pourquoi il fallait agir et nous sommes convaincus que notre nouvelle orientation nous placera � la t�te du peloton sur ce march� qui �volue rapidement” ajoute M. Donoghue.

Allstate du Canada, compagnie d’assurance, cr�e et distribue des produits d’assurance auto et habitation � l’�chelle du Canada. Le R�seau En Bonnes Mains permet aux clients de joindre Allstate par l’interm�diaire d’un de ses 470 agents de quartier, de son site Internet � l’adresse www.allstate.ca ou d’un de ses repr�sentants du Centre du service � la client�le au 1-800-ALLSTATE.