Standard Life’s Consolidated Retail Distribution Network Delivers its Full Range of Retail Products

en fran�ais

MONTREAL, Sept. 15, 2005 – The Standard Life Assurance Company of Canada announced today that it is optimizing the structure of its retail distribution network. It is consolidating its operation to offer a single point of contact for its complete suite of retail products with a focus on those target markets where it can provide consumers with both wealth management and protection solutions. The new structure will enable Standard Life to strengthen its relationships with key partners within the
various retail distribution networks.

“Standard Life provides targeted financial solutions and services in the pre- and post-retirement markets, and this new structure will help us achieve this efficiently and effectively”, said Joseph Iannicelli, President and Chief Executive Officer of Standard Life Canada. “Consolidating our sales forces will open up opportunities for further strengthening our relationships with distributors through a wider product offering.”

Concurrent with this announcement, Alain Brunet, Senior Vice-President,
Retail Markets is announcing the nomination of Jordy Chilcott as Vice-President, Sales, Retail Markets to lead the new sales structure. It will consist of three regional centres in Vancouver, Toronto and Montreal and will be complemented by a number of satellite offices throughout the country. “This is positive news for our sales partners as this offers a consistent approach to doing business with Standard Life regardless of the distribution network, the products and services provided or the geographic location. We are building on the value-added services we currently provide our advisors and we
will be announcing more details this fall”, said Alain Brunet.

Standard Life’s retail product line-up includes a wide range of individual investment and retirement products, including annuities, guaranteed funds, segregated funds and mutual funds as well as protection products such as universal life insurance, critical illness insurance and term insurance.

About Standard Life:

In Canada, The Standard Life Assurance Company of Canada and its affiliated companies have $36.1 billion in assets under management and offer a wide range of financial products, including group savings and retirement, group insurance, individual life insurance, savings and retirement, and mutual funds. They also provide portfolio management and real estate and mortgage investment services. Total premium income and deposits reached $4.7 billion in 2004 with over 1.2 million customers. (www.standardlife.ca )


Le r�seau de distribution int�gr� de la Standard Life offre la gamme compl�te de produits individuels

English

MONTREAL, le 15 sept. 2005 – La Compagnie d’assurance StandardLife du Canada a annonc� aujourd’hui qu’elle optimise la structure de son r�seau de distribution des march�s individuels. Elle fusionne ses activit�s pour l’ensemble de ses produits individuels afin d’offrir un point de contact unique et elle se centre dor�navant sur les march�s cibles o� elle peut proposer aux consommateurs tant des solutions de gestion de portefeuille que des solutions d’assurance. Cette nouvelle structure permettra � la Standard Life de renforcer ses relations avec ses partenaires cl�s au sein des divers r�seaux de distribution de produits individuels.

“La Standard Life fournit des solutions et des services financiers cibl�s dans les march�s de la pr�-retraite et de la retraite, et cette nouvelle tructure nous aidera � atteindre cet objectif d’une mani�re efficiente et efficace”, indique Joseph Iannicelli, pr�sident et chef de la direction de Standard Life Canada. “La consolidation de notre force de vente nous ouvrira de nouvelles possibilit�s de renforcer nos relations avec les distributeurs gr�ce � une gamme de produits plus vaste.”

Parall�lement, Alain Brunet, premier vice-pr�sident, march�s individuels, annonce la nomination de Jordy Chilcott au poste de vice-pr�sident, ventes, march�s individuels. M. Chilcott dirigera la mise en place de la nouvelle structure des ventes qui se composera de trois centres r�gionaux, � Vancouver, Toronto et Montr�al, appuy�s par plusieurs bureaux satellites d’un bout � l’autre du pays. “C’est une bonne nouvelle pour nos partenaires commerciaux, car cette nouvelle structure �tablit une fa�on coh�rente de faire affaire avec la Standard Life, quels que soient le r�seau de distribution, les produits et les services ou le secteur g�ographique. Nous continuons de d�velopper les services � valeur ajout�e que nous proposons actuellement � nos experts- conseils, et de plus amples renseignements seront fournis � ce sujet, cet automne”, indique Alain Brunet.

La Standard Life offre une vaste gamme de produits individuels de placements et de retraite comprenant les rentes, les fonds garantis, les fonds distincts et les fonds communs de placement, ainsi que des produits d’assurance, comme l’assurance vie universelle, l’assurance maladies graves et l’assurance temporaire.

A propos de la Standard Life

Au pays, la Compagnie d’assurance Standard Life du Canada et ses soci�t�s affili�es g�rent un actif de 36,1 milliards $ et offrent une vaste gamme de produits financiers comprenant les r�gimes d’�pargne, de retraite et d’assurances collectifs, l’assurance vie individuelle, l’�pargne et les rentes individuelles ainsi que les fonds communs de placement. La Standard Life offre �galement des services de gestion de portefeuille, de placements immobiliers et de placements hypoth�caires. En 2004, le revenu-primes et les d�p�ts ont atteint 4,7 milliards, et la Compagnie comptait plus de 1,2 million de clients. ( www.standardlife.ca
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