Information is Key in Fight Against Insurance Fraud: IBC

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TORONTO, July 8 2003 – Insurance fraud costs Canadians $1.3 billion per year. To combat fraud, Insurance Bureau of Canada (IBC) has entered into an agreement with Crawford Adjusters Canada to exchange claims data in a common format.

“The solution to insurance fraud lies in better access to information,” says Terri MacLean, IBC’s Executive Vice-President, Information and Investigations. “The relationship between IBC, Crawford, industry stakeholders and insurance professionals only stands to be improved through analyzing and
sharing information.”

The relationship of IBC and Crawford benefits the insurance industry through anti-fraud efforts based on information gathering and analysis. The Automated Claims Exchange (ACE) information sent from Crawford to IBC is being used to assist with investigations and establish new partnerships.

“We are delighted to be the first adjusting company to partner with IBC,” says Glenn Gibson, chief executive officer of Crawford Adjusters Canada. “Data collection is an essential component in the property and casualty industry, especially in regard to insurance fraud.”

“One of the areas Crawford has put large investments into is our state-of-the-art IT systems,” commented Scott Sutherland, vice president of Information Technology. “This relationship will further help to enhance the quality of data from this technology while also exhibiting its potential.”

Insurance Bureau of Canada is the national trade association of the private property and casualty insurance industry. It represents the companies that provide more than 90 per cent of the non-government home, car and business insurance in Canada. Visit the media section of our website at www.ibc.ca for more news releases and information.


L’information est un �l�ment essentiel de la lutte � la fraude en mati�re d’assurance

English

TORONTO, le 8 juillet 2003 – La fraude impose aux Canadiens des d�bours�s annuels de 1,3 milliards $. Pour lutter contre la fraude, le BAC a conclu un accord avec Crawford Expertises Canada inc. leur permettant de s’�changer des donn�es sur les sinistres sous format uniformis�.

Selon Terri MacLean, vice-pr�sidente directrice, Information et Enqu�tes, au BAC, “il est essentiel de faciliter l’acc�s aux renseignements pour contrer la fraude en mati�re d’assurance.” “Nous �tablissons des relations plus �troites entre le BAC, Crawford Expertises et les professionnels et intervenants de l’industrie en proc�dant � l’analyse et au partage des renseignements.”

La relation �tablie entre le BAC et Crawford permettra � l’industrie d’en retirer des avantages gr�ce � des initiatives � l’encontre de la fraude prises en fonction des renseignements recueillis et analys�s. Les renseignements transmis par Crawford au BAC, via Service d’�change �lectronique de donn�es de
r�clamation (SEEDR), seront utilis�s dans le cadre d’enqu�tes sur la fraude en mati�re d’assurance et pour cr�er de nouveaux partenariats.

“Nous sommes ravis d’�tre la premi�re entreprise d’experts en sinistres pour agir en partenariat avec le BAC,” affirme Glenn Gibson, chef de la direction de Crawford Expertises Canada inc. “La cueillette des donn�es est une composante essentielle de l’industrie de l’assurance de dommages, surtout en ce qui a trait � la fraude en mati�re d’assurance.”

“Crawford a fait un investissement consid�rable dans des syst�mes � la fine pointe des technologies de l’information,” selon M. Scott Sutherland, vice-pr�sident, Technologies de l’information. “Cette relation permettra de raffiner davantage la qualit� des donn�es disponibles gr�ce � cette technologie et d’en retirer tous les avantages potentiels.”

Le Bureau d’assurance du Canada est l’association sectorielle nationale de l’industrie priv�e de l’assurance de dommages. Il repr�sente les compagnies qui fournissent plus de 90 pour cent de l’assurance non-gouvernementale sur les habitations, automobiles et entreprises au Canada. Pour visionner d’autres
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